KaRTaL Nickli Üyeden Alıntı
AutoCAD 2007 için bazı yeni komutlar
AutoCAD 2007 de kullanabileceğiniz bazı yeni komutlar aşağıda listelenmiştir
3DALIGN: ALIGN komutunun, MOVE, COPY komutlarında olduğu gibi, ne yaptığınızı gerçek zamanlı gösteren yeni düzenlemesi.
-3DCONFIG: AutoCAD’in yeni 3 boyutlu grafik sisteminin komut satırından ayarlanmasına yarar.
3DDWF: 3 boyutlu olarak DWF dosyası kaydetmek için diyalog penceresi açar.
3DFLY: AutoCAD ekranını Fly-through konumuna getirir ve XY planında istediğiniz doğrultuda hareket etmenizi sağlar.
3DFORBIT: Eski ORBIT komutunun kısıtlanmamış hali.
3DMOVE: Bu komutla ‘@x,y,z’ kombinasyonunu kullanmaksızın, Z yönünde taşıma yapabilirsiniz.
3DROTATE: Eski 3DROTATE komutundan farklı olarak, eksenleri görsel olarak seçebilirsiniz.
3DWALK: Bakış açısını etkileşimli olarak değiştirerek çizim içerisinde yürümenizi sağlar.
AECTOACAD: Tüm Architectural Desktop çizim nesnelerini patlatarak, AutoCAD çizimine dönüştürür.
ANIPATH: 3 boyutlu modeliniz içinde, gösterdiğiniz bir patika boyunca kamera dolaştırarak bir animasyon kaydeder.
BREP: 3 boyutlu model nesnelerinin üzerinde yaptığınız işlem tarihçesini silerek daha hafif bir çizime kavuşmanızı sağlar.
CHSPACE: Çizim nesnelerini model boşluğundan kağıt düzlemine aktarır ya da tam tersini yapar.
CONVERTOLDLIGHTS: Eski tip ışıkları ACAD2007 ışığına çevirir.
CONVERTOLDMATERIALS: Eski AutoCAD çizimlerindeki RENDER malzemelerini ACAD2007 malzeme formatına çevirir.
CONVTOSOLID: Kalınlık verilmiş POLYLINE ve CIRCLE nesnelerini katı objelere çevirir.
CONVTOSURFACE: Seçilen nesneleri yüzeye çevirir.
COPYTOLAYER: Herhangi bir katmandaki nesne ya da nesneleri yeni bir katmana kopyalar.
DASHBOARD, DASHBOARDCLOSE: 3 Boyutlu grafik sistemin tüm ayarlarını barındıran araç paletini açar/kapatır.
DISTANTLIGHT: Yeni bir uzak (DISTANT) ışık kaynağı yaratır (RENDER).
DWFADJUST: DWF ayarları.
DWFATTACH: Çizime bir DWF resmi koymak için.
DWFCLIP: Herhangi bir DWF altlığının gösterim sınırlarını belirler.
EXTERNALREFERENCES, EX..REFERENCESCLOSE: Harici blok (XREF) yerleştirmek için araç paletini açar/kapatır.
FLATSHOT: Bakış açınıza göre, ekrandaki 3 boyutlu modelinizin, 2 boyutlu kontür çizimini hazırlar.
GEOGRAPHICLOCATION: Ortam ışığı için coğrafi bir bölge seçilir. Buna göre gün ışığı değerleri atanır.
HELIX: 2 boyutlu spiral ya da 3 boyutlu helezon çizmek için kullanılır.
IMPRINT: 3 boyutlu bir objenin damga izdüşümünü çıkarır.
JOGSECTION: Kesit nesnesine, sürüklenebilir bir parça ekler.
LAYCUR: Seçilen nesnelerin katmanını çalışma katmanına çevirir.
LAYDEL: Seçilen bir katmandaki tüm nesneleri siler ve katmanı çizimden çıkarır.
LAYFRZ: Seçilen nesnelerin, ait oldukları katmanları dondurur.
LAYISO: Seçilen nesnelerin katmanları dışındaki tüm katmanlar kapatılır.
LAYLCK: Seçilen nesnelerin katmanları kilitlenir.
LAYMCH: Seçilen nesnenin katmanını, hedef katmana çevirir.
LAYMCUR: Çalışma katmanı, seçilen nesnenin katmanına çevrilir.
LAYMRG: Seçilen katmanlardaki tüm nesneleri, yeni seçilen bir katmana aktarır.
LAYOFF: Seçilen nesnenin katmanını kapatır.
LAYON: Tüm katmanları açar.
LAYTHW: Tüm katmanları çözer (THAW).
LAYULK: Seçilen nesnenin katmanının kilidini açar.
LAYUNISO: Son LAYISO ile kapatılan katmanları açar.
LAYVPI: Seçilen nesnenin katmanı dışındaki tüm katmanları, sadece içinde bulunduğunuz VIEWPORT ta kapatır.
LAYWALK: Mevcut tüm katmanları çizimde sırayla gösterir.
LIGTHLIST, LIGHTLISTCLOSE: Model boşluğundaki tüm ışıkları listelemek için bir palet açar/kapatır.
LIVESECTION: Seçilen kesit nesnesi üzerinde canlı kesit alma özelliğini açar.
LOFT: Seçilen 2 kontür ile bir hat boyunca uzatılan bir 3 boyutlu katı oluşturur.
MATERIALATTACH: Katmanlara RENDER malzemesi atar.
MATERIALMAP: Seçilen yüzeyde, render malzemesi düzlemsel ayarları için araç tutamakları açar.
MATERIALS, MATERIALSCLOSE: Render malzemesi kütüphane yöneticisi.
PLANESURF: Düzlemsel yüzey yaratır.
POINTLIGHT: Lamba ışığı.
POLYSOLID: 3 boyutlu çoklu katı yaratır.
PRESSPULL: Katıların çevre yüzeylerini çekmeye ya da itmeye yarar.
PYRAMID: 3 boyutlu piramit çizmek için.
RENDERCROP: Render için bir alan seçtirir ve sadece o alanı render yapar.
RENDERENVIRONMENT: Render ayarları Ön ve arka bölgelerin ayarları.
RENDERPRESETS, RPREFCLOSE: Render işlem ayarları.
RENDERWIN: Render yapmadan render penceresini açar.
SECTIONPLANE: 3 boyutlu bir katı için, seçilen düzlemden geçen bir kesit oluşturur.
SPOTLIGTH: Spot ışık.
SUNPROPERTIES, SUNPROPERTIESCLOSE: Güneş özellikleri ayarı (RENDER).
SWEEP: Bir hat doğrultusunda, bir profili tarayarak yeni bir katı oluşturur.
THICKEN: 2 boyutlu bir yüzeye kalınlık vererek 3 boyutlu bir katı oluşturur.
VISUALSTYLES, VISUALSTYLESCLOSE: AutoCAD 2007’nin yeni grafik özelliklerini kullanarak, isim verilmiş ön ayarlar oluşturur.
VSCURRENT: Açık olan VIEWPORT’ta görsel tarz ayarı yapar.
VSSAVE: Görsel tarz ayarı saklar.
WALKFLYSETTINGS: 3DFLY ve 3DWALK komutları için ayarlar.
XEDGES: 3 boyutlu katıların ayrıtlatından yeni tel kafes nesneler oluşturur.
Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin