Ray Tracing (Işın İzleme):
Üç boyutlu bir sahneyi, sahnedeki ışık kaynaklarından yayılan ışınları izleyip, ortamdaki cisimlerin bu ışınları kırma,yansıtma gibi hallerini hesaplayarak kaplama işlemi. Oldukça kaliteli sonuçlar ortaya çıkartmasına ra men, yüksek bir işlemci gücü gerektirir.
Shading (Gölgeleme):
Üç boyutlu cisimleri çokgen bazlı hallerinden, piksel bazlı görüntülere çevirme.
Modeling (Modelleme):
Üç boyutlu grafikler dünyasında, modelleme gerçek dünyayı yansıtmak için kullanılan çeşitli metodları anlatır. Bir 3D programı ile bir otomobil oluşturdu unuzda, bir otomobil modellemiş olursunuz.
Quadrilateral (Dörtgen):
Dört noktadan oluşan çokgen. 3D Programlar dörtgenleri iki adet üçgen kullanarak oluşturur.
Freeform Surface (Serbest Yüzey):
E riler yardımıyla tanımlanan, bu sayede kullanıcı tarafından kolayca de iştirilebilinen üç boyutlu yüzeyler.
NURBS (NonRational B Spline):
Kontrol noktaları diye adlandırılan bir a ın tanımladı ı serbest bir yüzey.
Geometric Pipeline (Geometrik İşlem Dizisi):
3 Boyutlu cisimin, 3D koordinat sisteminden, ekranın iki boyutlu koordinat sistemine yansıtılmasını sa layan işlemler dizisi.
Camera (Kamera):
3D Bilgisayar grafikleri gerçek dünyadaki kameraları taklit eder. Aynı gerçek kamera gibi, bir objektif ve bir yansıtma yüzeyi (= fotograf filmi) söz konusudur.
Projection Plane (Yansıtma Yüzeyi):
3D sahnenin görüntüsünün oluşturuldu u 2D yüzey. Üç boyutlu dünyayı, iki boyuta indiren bildi imiz fotograf makinesinin içindeki film, yansıtma yüzeyinin karşılı ıdır.
Phong Lightning (Phong Aydınlatma):
Gerçek hayattaki ışıkları taklit etmeye yarayan matematiksel bir model. Çeşitli ışık tipleri tanımlama imkanı veren bu aydınlatma modeli günlük hayatta karşılaşılan ışık kaynaklarını bilgisayar ort***** aktarmakta oldukça gerçekçi sonuçlar verebilmektedir.
Attenuation (Sönümlenme):
Işık kaynaklarının yaydıkları ışı ın, kaynaktan uzaklaştıkça zayıflamasıdır. Işık, cisimden uzaklaştıkça, uzaklı ın karesiyle orantılı olarak sönükleşir.
Fog (Sis):
3D programlarındaki sis, gerçek hayattaki sisin etkisini taklit eder. Bu etkiyi deniz altı sahneleri yaratırken özellikle kullanma gere i duyarsınız.
Wireframe (Tel Çerçeve):
Cisimleri vektörlerle gösterme biçimi.
Flat Shading (Düz Gölgeleme):
3D cisimlerin her yüzeyini bir renk tonu ile kaplayarak gösterme biçimi. Çok hızlı bir kaplama metodu oldu u için, sahnelerin genel görüntüsü için bir fikir alınması gerekti i hallerde, hızlı kaplamalar yapmak için kullanılır. Eski 3D bilgisayar oyunlarında yaygın olarak kullanılmış bir metoddur.
Gouraud Shading (Gouraud Gölgeleme):
Renkler arasında interpolasyon yapma ilkesiyle çalışan bir aydınlatma metodudur. Hızlı bir metod olması ve kullanılabilinir kalitede sonuçlar vermesi nedeniyle günümüz 3D oyunlarının ço u bu aydınlatma metodunu kullanır.
Phong Shading (Phong Gölgeleme):
Bu metodda ekrandaki her pixelin rengi ayrı ayrı hesaplanır. Çok gerçekçi çıktılar üreten bu kaplama metodu oldukça fazla işlem gücü gerektirmektedir.
Texture Mapping (Doku Kaplama):
Doku kaplama 2D bir grafi i, 3D bir cisime uygulamakdır. Bu sayede cisimler gerçekçi görüntüler ve dokular kazanabilmektedir. Ço u zaman akıllıca uygulanmış bir yüzey dokusu, sizi uzun modelleme çalışmalarından kurtaracaktır. Doku kaplamanın en önemli dezavantajı, kaplanan bitmap grafiklerin büyük hafıza miktarları tüketmesidir. 3D Grafik işlemini bu kadar RAM tüketici yapan en önemli faktörlerden biri budur.
Interpolation (İnterpolasyon): İki bilinen de eri kullanarak, aradaki bilinmeyen bir üçüncü de eri hesaplama işlemidir. İki boyutlu görüntülerin ölçeklenmesi işleminde çokça kullanılması gerekir.
Blending (Karıştırma):
Karıştırma, iki rengi birbirine karıştırıp, üçüncü bir renk oluşturma işlemidir. Genelde 3D görüntülerin 2D görüntülerle birleştirildi i 3D Grafik dünyasında, karıştırma işlemleri sık sık kullanılmaktadır.
Transparency (Şeffaflık):
Şeffaflık, renk karıştırma işlemi kullanılarak yaratılır. Cam, buz gibi cisimleri yaratmakta kullanaca ınız şeffaflık, e er ışın izleme metodu kullanan bir program kullanıyorsanız, beraberinde ışı ın kırılması olgusunu da getircektir.
3D Scene (Üç Boyutlu Sahne):
Çizgileri, çokgenleri ve yüzleri içeren, temel 3D şekillerin oluşturdu u bütün.
Vertex (Nokta):
Üç boyutlu uzayda, pozisyonu üç koordinatla belirlenen bir nokta.
Triangle (Üçgen):
Üç noktanın oluşturdu u üçgen. Ço u 3D programı, cisimleri çeşitli büyüklükteki üçgenlerle oluşturur.
Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin