Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
25 sonuçtan 11 ile 20 arası
  1. #11
    Junior Member zynpslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.08.2008
    Mesajlar
    2
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    otomobil 4 teker ve bi direksiyondan ibaret sanan biriyim ve bugece malesef otomobilin biçok özelliğinden anlamam gerekli. yarın erkek arkadaşım için staj dosyayı yazıcam ortada hiçbişi yok herşeyi benm yapmam lazım napıjamı bilemiyorum yardım lütfenn!!!!! yarın sabah açıcam burayı ve msjınız varmıdie bakıjam ve butun gun pc başındayım.

  2. #12
    Junior Member kiymazs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30.08.2008
    Mesajlar
    5
    Konular
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    tdci ve tdi sistemlerde dizel yakıt sıstemındekı yenılıkler bılınmekte beygır gucunun 110 bg kadar cıkması sasırtıcı degıl bunlar bılınen seyler sadece mercedesin geliştirmekte olan sisteminde lpg kullanımı yonune ama dızelınde egzoz gazıda olcumlerde carbon mıktarında artıs gerceklesmıstır .. sımdıkı sorun cevrecı motor uretmek oldugundan hala calımalar devam etmektedır

  3. #13
    Junior Member humanist764 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.09.2008
    Mesajlar
    1
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    [flash=200,200][/flash]

  4. #14
    Junior Member bertug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15.07.2008
    Mesajlar
    2
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    paylaştığın dökümanlar ilginç saol bana araçlarda gprs sistemleri ile ilgili dökümanda yardımcı olur musun

  5. #15
    Junior Member bahacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02.12.2008
    Mesajlar
    2
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    İLGİNÇ

  6. #16
    Junior Member medetli1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.01.2009
    Mesajlar
    12
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    saolasın kardeş ellerine sağlık

  7. #17
    Üye cemcesur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08.02.2009
    Mesajlar
    33
    Konular
    3
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    tesekkurler...

  8. #18
    Junior Member apogee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.03.2009
    Mesajlar
    3
    Konular
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler

    benim gecen sene ve bu sene makina projemdi fracture of splitting connecting rod bu teknoloji ile uretilen biyel kolları daha saglam ve hafif olmaktadır...
    [Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Lütfen Kayıt İçin Tıklayın ! ]

  9. #19
    Junior Member punishman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.06.2009
    Mesajlar
    3
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler




    TURBOŞARJ BAKIMI




    Turbo besleme veya turbo şarj, sağladığı avantajlarıyla üreticiler tarafından her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Turbonun motora kazandırdığı güç desteğine rağmen en büyük düşmanı yağlama sonucu oluşan aşınma.

    Otomobile yıllar önce benzinli motorla giren turbo, ilk yıllarında güç ve hız anlamına geliyordu. Bu özelliğini benzinli motorlarda günümüzde de koruyan bu aşırı doldurma sistemi için dizel motorlarda durum biraz daha farklı. Hava, dizel motorun en büyük ihtiyacı ve bu konuda ön plana çıkan turbo, her iki motor çeşidinde de fazladan güç ve tork, yüksek hız, düşük yakıt tüketimiyle düşük egzoz emisyonu anlamına geliyor. Oysa bu avantajlarının yanında sürücü hatalarından dolayı oluşan yağlama problemi sadece turboya değil motora da büyük hasar verir.
    Motor devrinden birkaç kat daha devirle dönen turbonun kanatçıklarının ve milinin yağlanması da, soğuması da motorun yağıyla sağlanır. Otomobili park ettikten sonra yaklaşık 1 dakika motoru rölantide çalıştırarak turbonun yağlanmasını sağlayın. İlk çalıştırma anında motor devrini aniden yükseltmeyin. Eğer yükseltirseniz turboda gerekli yağlanma yapılamaz. Her iki durumda da turbo milinin yataklarında aşınma oluşur ve bu da zamanla milde boşluk oluşturur. Bu boşluk zamanla artarak turbonun ömrünü kısaltır. Aksatılan periyodik bakımlar sonucu kirlenen ve akıcılığını kaybeden motor yağı, turbonun soğumasını engellerken aşınmasını da engelleyemez. Eğer bakımlarınızı yetkili servis dışında bir yerde yaptırıyorsanız; kesinlikle üreticinin önerdiği motor yağı, orijinal yağ filtresi ve hava filtresi kullanın. Ülkemizde sıkça rastladığımız tümseklerde taban bölgesini çarptığınız otomobilin egzoz borularında veya susturucularında oluşacak ezik, turbonun egzoz gazlarını gönderirken gaz basıncının artmasına sebep olur. Bu da dönerken zorlanan türbinin kanatçıklarını aşındırır. Çalışma dengesi bozulan turbo, motorun kompresör zamanında sıkıştırdığı hava veya hava yakıt karışımının egzoz zamanında tamamını gönderemez ve motoru zorlayıp kompresyon segmanlarının aşınmasına, kırılarak silindir yüzeylerinin çizilmesine sebep olur.
    Bugün orta sınıf dizel veya benzinli motorda turbo yamiri için yaklaşık 300 YTL ödemektense, birkaç küçük tedbirle turbonun avantajlarından uzun yıllar yararlanabilirsiniz. Üreticiler atmosferik motorları tasarlarken parçaların ömrü, çalışma basıncı ısısını hesaplayıp, parçaları o çalışma şartlarına uygun malzemelerden yapar. Bu sebeple motor ayarlarını bozup motorun ömrünü bitirmemek için kesinlikle sonradan turbo montajı yaptırmayın.

    Turbo nasıl çalışır?
    Benzinli motor hava yakıt karışımını, dizel motor havayı pistonun emme zamanında oluşturduğu vakum (emiş gücü) ile sağlar. Turbo ise motora fazladan hava sevk ederek yanma odasında yüksek basınç oluşturur. Tüm bunların sonucunda daha fazla moment (tork) sağlanır ve fazla güç üretilir. Salyangoz biçimindeki turboda bir milin iki ucunda pervane şeklinde kanatçıklar bulunur. Egzozdan çıkan gazlar türbini döndürür. Diğer uçtaki türbinle birlikte dönen kompresör ise motora giren havanın akışını hızlandırıp daha fazla hava girmesini sağlar.






  10. #20
    Member ENZO10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14.03.2007
    Yaş
    36
    Mesajlar
    50
    Konular
    15
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: otomotiv dünyasındaki teknolojik gelişmeler


    NİSSAN'DAN YENİ TEKNOLOJİ


    Nissan, çift enjektörlü yeni yakıt sistemini gözler önüne serdi.



    Daha fazla performans, daha düşük yakıt tüketimi…



    Otomotiv üreticileri yıllardır bu hayalin peşinde koşuyorlar. Bu amaçla sayısız motor teknolojisiyle tanıştık. Son ürünse Japonya’dan geldi. Nissan yeni çift enjektörlü yeni yakıt sistemini tanıttı. Yeni sistemde yakıt tek bir enjektör yerine iki enjektör vasıtasıyla silindirlere püskürtülüyor. Bu sayede püskürtülen yakıtın boyutları yüzde 60 oranında azaltılarak daha verimli yanması sağlanmış.



    Nissan ayrıca direkt enjeksiyon sisteminin küçük hacimli motorlara uygulanması önündeki zorlukları da gidererek yeni sistemi küçük motorlarına da uygulayacak.



    Japon üretici yeni teknoloji sayesinde yakıt tüketiminde yüzde 4 oranında iyileştirme sağlandığını açıkladı. Nissan bu sistemi 2010 yılından itibaren model gamında kullanmaya başlayacak.


 

 
Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin

Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •