3 sonuçtan 1 ile 3 arası
  1. #1
    Junior Member 205_mi16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.12.2009
    Mesajlar
    3
    Konular
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    PEUGEOT XU ENGİNE

    mrb elimizde peugeot 405 mi16 motorun üst kapağı var buna turbo uygulamak ve peugeot 205 e takmak için çalışmalara başladık
    turbo olacağı için pik döküm blok bulduk peugeot xu10j4r elimizdeki silindir kapağı xu9j4 ve orjin bloğu alüminyum.xu10j4r motor bloğu 235mm orjinal grankı 86mm piston kol boyu 158mm pimden yukarsı 34mm.bizde 88mm grank var 143mm kollar var.152mm ve 158mm kollarda bulabiliriz.sizce sıkıştırma düşürüp hemde cc elde edebilmemiz için nasıl bir kombinasyon yapmalıyız.bu arada ben elektronikçiyim araca kendim komple çok noktalı enjeksiyon sistemi olan megasquirt sistemini hazırladım ve çalışır hale getirdim.mekanik kısmında takıldım.aracın emiş sistemi 4 boğaz honda 1000rr ın emme sistemi olucaktır piston başına çift enjektör.belli devre kadar küçük cc li enjektör yüksek devirlerde 2 ci enjektör

  2. #2
    Junior Member ozgurcocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.02.2010
    Mesajlar
    11
    Konular
    4
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: PEUGEOT XU ENGİNE

    merhaba,
    Anladığım kadarıyla cevap vermeye çalışacağım.
    şimdi değerlerde orjinal krank çapı 235 mm sizdeki 88 mm. Ve turbo takacağım diyosunuz. siz elinizdeki krank milini takarsanız krank mili elinizde kalabilir. çünkü turbo havayı yüksek basınçta silindire yolladığı için krank mili üzerinde aşırı yük olmakta. Buna dikkat ediniz!!!

    Sıkıştırma düşürmek için ya yanma odası hacmini ya da silindir hacmini büyütmelisiniz.Yanma odası hacmini büyütmek için 2 yol vardır. Silindir kapağını özel üretip yanma odası ölçü değerlerini kendiniz ayarlarsınız veya çift conta kullanır yanma odası hacmini büyütürsünüz.
    Silindir hacmini büyütmek için (sizin mesajda bahsettiğiniz cc ki bu silindir hacminin birimidir..) kendi bloğunuzda bu sınırlıdır.. silindir rektefiye ile silindirlerin çapını büyütür, pistonları o büyüttüğünüz çapa göre alır takarsınız ki bu standart üstü pistonların fabrika değerlerini bulup ona göre silindir rektefiye ve sonrasında silindir honlama yapmalısınız. Yada ÖZEL ÜRETİM

    Benden size bir tavsiye, bence bunlarla uğraşmayın, bunlara harcayacağınız paranın üzerine az bir miktar koyarak turbo şarjlı bir motor bulabilirsiniz. Yok illa bunu yapacağım diyorsanız hesaplarınızı çok iyi yapmalısınız. Aksi taktirde başınız çok ağrır + motordan orjinal halindeki performansından düşük bir performans alırsınız.

    Ben buna şahit oldum. Birisi şahine turbo takıyor ve hesaplarını iyi yapamayınca krank ortadan 2ye ayrılıyor. ki burada önemli olan şahin değil yapılan hatadır. markanın bi önemi yoktur.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Otomotivin Kalbi!!!&nbsp; Online video, animasyon izle, indir paylaş... <br />www.otomarina.com<br />www otomarina com

  3. #3
    Junior Member 205_mi16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.12.2009
    Mesajlar
    3
    Konular
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    Ynt: PEUGEOT XU ENGİNE

    Alıntı ozgurcocuk Nickli Üyeden Alıntı
    merhaba,
    Anladığım kadarıyla cevap vermeye çalışacağım.
    şimdi değerlerde orjinal krank çapı 235 mm sizdeki 88 mm. Ve turbo takacağım diyosunuz. siz elinizdeki krank milini takarsanız krank mili elinizde kalabilir. çünkü turbo havayı yüksek basınçta silindire yolladığı için krank mili üzerinde aşırı yük olmakta. Buna dikkat ediniz!!!


    burdaki teziniz güzel bunu bildiğim için zaten öle bi fikir alıyım dedim zaten bu xu motorların turbo dizel grankı takıp xud11 grankı gibi 88 mm olan grankı 96 mm e çıkartıyosunuz zaten dediğiniz gibi hunlamalı 88 mm forged pistonu bloğa çaktınızmı 2.4 cc civarı bişey oluyor ki bu nkombinasyonda bence turboya gerek yok
    Sıkıştırma düşürmek için ya yanma odası hacmini ya da silindir hacmini büyütmelisiniz.Yanma odası hacmini büyütmek için 2 yol vardır. Silindir kapağını özel üretip yanma odası ölçü değerlerini kendiniz ayarlarsınız veya çift conta kullanır yanma odası hacmini büyütürsünüz.
    Silindir hacmini büyütmek için (sizin mesajda bahsettiğiniz cc ki bu silindir hacminin birimidir..) kendi bloğunuzda bu sınırlıdır.. silindir rektefiye ile silindirlerin çapını büyütür, pistonları o büyüttüğünüz çapa göre alır takarsınız ki bu standart üstü pistonların fabrika değerlerini bulup ona göre silindir rektefiye ve sonrasında silindir honlama yapmalısınız. Yada ÖZEL ÜRETİM

    Benden size bir tavsiye, bence bunlarla uğraşmayın, bunlara harcayacağınız paranın üzerine az bir miktar koyarak turbo şarjlı bir motor bulabilirsiniz. Yok illa bunu yapacağım diyorsanız hesaplarınızı çok iyi yapmalısınız. Aksi taktirde başınız çok ağrır + motordan orjinal halindeki performansından düşük bir performans alırsınız.

    Ben buna şahit oldum. Birisi şahine turbo takıyor ve hesaplarını iyi yapamayınca krank ortadan 2ye ayrılıyor. ki burada önemli olan şahin değil yapılan hatadır. markanın bi önemi yoktur.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

 

 

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin

Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •