arkadaşlar pergel vinç tasarımı hakkında yardımcı olabilecek var mı?
arkadaşlar pergel vinç tasarımı hakkında yardımcı olabilecek var mı?
evet arkadaşlar proje odevim var pergel vinç hakkında yardımcı olabilecek var mı?
benimde proje ödevim var ya yardımcı olabilecek yok mu
pergel vinç projesine ihtiyacım var..
[Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Lütfen Kayıt İçin Tıklayın ! ] burası yardımcı olabilir.
Pergel vinç tasarım ve hesaplamaları lazım elinde olan varsa yükleyebilirse bi zahmet,
bu web sayfası kullanılamıyor diyor.bunasıl iş?
Pergel vinç genellile tek noktadan sabit tek kolu hareketi olan vinç sistemi.Moment gücü düşük döndüre kabiliyeti hassastır.genelde gemi inşaatlarında kullanılır.Pergel vinç tasarımında kullanılan Cad-cam prgramlarının takibi ş şekilde olur:
CAM programları aşağıdaki fonksiyonları yerine getirebilmektedir:
Tasarım
Çizim
Analiz
Süreç Planlama
Parça Programlama
Program Doğrulama
Parça İşleme
Muayene
bu takip sırası gözetildikten sonra fabrikanın pergel vinçler için tasarlanan iş akış analizi incelenir.ham malzemelerden tutulum üretim için üreç gerçekleşen pres,torna,kesme,taşlama,plazma,motor,montaj,... gibi pergel vinçin ana ve ara parçalarını oluşturn üretim aşamaları takip edilir.
Tasarımı yapılacak parçanın diğer parçalarla eş çalışıp çalışmayacağı da kontrol edilmek istenebilir ya da sadece sistemin güvenilirliği ve sistemdeki çökmeler incelenebilir Vinçlerin tasarımı ve farklı yük altında gerilme analizlerinin yapılması ile ilgili de pek çok lisans ve lisansüstü çalışma yapılmıştır. Bunlar arasında gerçek vinç üzerinde uzama ölçerler (strain-gage) ile değer okuyup sonucu paket programlar ile karşılaştıran çalışmalar olduğu kadar , analitik çözümler ile sayısal çözümleri karşılaştıran çalışmalar veya sadece sayısal çözümleri barındıran çalışmalar mevcuttur.
Bu çalışmada incelenen pergel vinçler aşağıdaki elemanlardan oluşur:
a) Kaldırma ünitesi
b) Döner kol
c) Sabit sütun
d) Elektrik ve fren sistemi
Pergel vinç çalışma alanında verim, güvenli kaldırma ve taşıma söz konusu olduğunda fonksiyonel ve ekonomik avantajlar sağlar. Modüler sisteme sahip olan pergel vinçlerin kullanımı hızlı ve kolaydır. Zincirli veya halatlı vinçleri ile birlikte her çalışma alanı için isteğe uygun çözümler sunarlar. Duvara ya da kendi ayağı üzerine monte edilebilen tipleri, 125 kg. ile 10.000 kg. arası kapasitede olabilirler.
Tasarım Aşamaları
1 Modelin Oluşturulması
Çözümlenecek problem geometrisi CAD programında ya da sonlu elemanlar paket programlarında modellenebilir. Oluşturulan model sonlu elemanlar paket programının desteklemediği bir CAD programı ise IGES, DXF, SAT gibi dönüştürücü formatlar ile transfer edilebilir. Şekilde SolidWorks 2010 kullanılarak oluşturulmuş 3 boyutlu pergel vinç görülmektedir. Pergel vinç modellenmesinde 3D çizim programı olarak SolidWorks ve Solidedge programları kullanılmıştır. Tasarım yapıldıktan sonra çizim gerilme analizleri yapılmak üzere ANSYS programına gönderilmiştir.
Karmaşık olan model mesh komutuyla çok küçük parçacıklara ayrılır ve sonlu elemanlar modeli be şekilde oluşturulur. Model ne kadar çok elemana bölünürse, elde edilecek sonuçlar da gerçeğe o kadar yakın değerlerde olabilmektedir. Ancak fazla eleman sayısı demek modeldeki bilinmeyen sayısının da artması demektir ki bu da bilgisayarlarda daha fazla hesaplama yapılması anlamına gelir; sonucun elde edilme süresi uzar ve daha büyük bilgisayar belleklerine gereksinim duyulur. Genellikle sonlu elemanlar paket programları otomatik olarak sonlu elemanlar modelini oluştursalar da, bazı hassas bölgeler üzerinde düzeltmeler yapmak gerekebilmektedir. Sonlu modeli oluşturulmuş pergel vinç Şekil.4’te görülmektedir.
2 Malzemenin, Çevresel Özelliklerin ve Temas Noktalarının Tanımlanması
Malzeme özellikleri; elastisite modülü, Poisson oranı, yoğunluk, ısı transfer katsayısı gibi seçilen elemana bağlı olan değişkenler kullanıcı tarafından belirlenmelidir. Bu çalışmada akma gerilmesi 250MPa, kopma gerilmesi 460 MPa, Poisson oranı 0.3 ve elastisite modülü 200 GPa kabul edilen yapı çeliği seçilmiştir. Ortam sıcaklığı 22 0C alınmıştır. Bu değerlerle tasarım yapıldıktan sonra başa dönüp farklı ortam sıcaklığı ya da farklı malzemeler için deneyler tekrar edilebilir.
Bilgisayar programları kullanıcının tanımlamadığı özellikleri uygulayamazlar. Bir parçanın sınır şartlarının muhakkak ortaya konması gereklidir. Ankastre noktaları, serbestlik dereceleri birbirine temas eden veya birbirinin üstünde olan noktalar tanımlanmalıdır. Bu tanımlamalar yapılmazsa programlar parçaların katılığını algılayamaz. İnce bir delikten daha kalın bir mil geçebilir ya da sistem yerçekimi etkisi ile sonsuza dek aşağı kayabilir. Yeni nesil analiz programları bu temas (contact) noktalarının bazılarını otomatik olarak tanımlasa da son kullanıcının gerekli kontrolleri yapması gerekmektedir.
3 Yük ve Sınır Koşullarının Belirlenmesi
Yapılan tasarımda parçaya gelebilecek yükler, moment yükleri ya da farklı kuvvetler olabilir. Yükün gelebileceği değişik noktalar için analiz yapılabilir ancak çoğunlukla temel prensiplerle maksimum yükün geleceği noktalar belirlenir ve analizler bu noktalar üstüne yapılır. Bu çalışmada maksimum eğilme momentini oluşturacak kuvvetin vincin en uç noktası olduğu bilinmektedir. 2 tonluk bir vinç tasarlanmış olup emniyet katsayısı 10 düşünülerek momentin en büyük olacağı kirişin en uç noktasından 200 kN’luk bir kuvvet yüklemesi yapılmıştır.
4 Çözüm
Ürün tasarımı, malzeme seçimi, sınır şartların ve yükleme şartlarının belirlenmesinin ardından çözüm kısmına geçilir.
Elde edilen analiz sonuçları liste, grafiksel olarak ya da animasyon şeklinde ekranda görüntülenir. Şekilde analizi tamamlanmış hareketli kabin görüntüsü yer almaktadır. İlk analizler sonucunda parçada yüksek gerilmeli kritik bölgeler tespit edilmiş olup daha sonra bu kritik bölgelerde güçlendirmeler yapılmıştır. Tasarımın son halinin gerilme analizi sonuçları sırasıyla verilmiştir. Şekil 6’da Von-Misses kriterlerine göre parçadaki gerilmeler gözükmektedir. Şekil 7’de ise genleme değerleri verilmektedir. Genellikle mavi ve yeşil bölgeler düşük gerilmeli veya risksiz bölgeleri, sarı ve kırmızı bölgeler ise yüksek gerilme veya şekil değişikliği olan bölgeleri göstermektedir. Şekillerden parçaların hiçbir kısmında kritik bir değere ulaşılmadığı gözükmektedir.
5. Sonuç
Pergel vincin üç boyutlu özgün tasarımı ve sonlu eleman yöntemiyle analizi yapılmıştır. Analizler sonrasında tasarım parametrelerinin gerilme üzerinde etkileri incelenmiştir. Analizlerde optimum tasarım değişkenleri elde edilmeye çalışılmıştır. Sabit vinç kolunun analizlerinde farklı kalınlıklara karşın gerilme dağılımları elde edilmiştir. Bu gerilme dağılımlarında görülen kritik yerler güçlendirilerek yeniden gerilme analizleri yapılmıştır. Güçlendirmelerle genel konstrüksiyon elemanlarının daha küçük değerlerde seçilerek sistemin hafif olması sağlanarak ürünün imalat maliyetleri düşürülmüştür.
ben ar-geye geçmden önce ,3 yıl kadar vinç şirketinde çalışmıştım.2.5 yıl kö[Misafirler Kayıt Olmadan Link Göremezler Lütfen Kayıt İçin Tıklayın ! ]
hayırlı çalışmalar...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)
Konuyu Favori Sayfanıza Ekleyin